Kies onderwijsinstelling
Kies studie
Kies vak

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Hieronder vind je de antwoorden van de meest gestelde vragen!

Trainingen

Voor welke vakken organiseren jullie trainingen?

Je kunt per universiteit en studie zien welke vakken wij aanbieden. Het volledige overzicht van de trainingen vind je hier. Staat je vak er niet bij maar ben je wel geïnteresseerd in een training? Laat het ons dan via het contactformulier hiernaast weten, dan kunnen we kijken wat wij voor jou kunnen betekenen. 

Hoe zit een training inhoudelijk in elkaar?

Tijdens de training neemt je docent samen met jou en een kleine groep studenten de belangrijkste stof door en oefen je met tentamenvragen. Bij de meeste trainingen ontvang je aan het begin van de training een tentamenbundel, die bestaat uit een samenvatting van de stof in combinatie met oefenvragen. In uitzonderlijke gevallen is er geen sprake van een tentamenbundel, bijvoorbeeld wanneer een vak het beste gedoceerd kan worden aan de hand van uitsluitend sommen en oefenvragen. 

Uit hoeveel uur bestaat een training? 

Het aantal lesuren verschilt per training. Dit is zo, omdat we geloven dat per vak en per training de behoefte van studenten en docenten kunnen verschillen. Je vindt het aantal uren waaruit een training bestaat bij de beschrijving van de training en bij de planning van de training. 

Hoe lang duurt een les? 

De lengte per les kan verschillen, maar duurt in de regel tussen de twee tot vier uur. Uiteraard vind je de duur van de verschillende lessen in de planning van je training.   

De training is vol, wat nu? 

Voor sommige trainingen staat er een interesselijst online, mocht dit voor jouw vak zo zijn, schrijf je daar dan in. Aan de hand van het aantal aanmeldingen en de beschikbaarheid van de docent wordt er een extra training gepland. Staat er geen interesselijst online dan kun je altijd een e-mail sturen om te kijken wat er mogelijk is.  

Is het mogelijk om te wisselen van groep? 

Dit kan alleen als de training nog niet is gestart en er meerdere trainingen worden gegeven voor hetzelfde vak. Uiteraard moet er wel voldoende plek zijn. Neem contact met ons op via het contactformulier om te kijken of we je kunnen verplaatsen.    

Is het mogelijk om te wisselen van les? 

Dit kan alleen als de training nog niet is gestart en er meerdere trainingen worden gegeven voor hetzelfde vak. Uiteraard moet er wel voldoende plek zijn. Neem contact met ons op via het contactformulier om te kijken of we je kunnen verplaatsen.   

Waar kan ik feedback geven op mijn training  en hoe berekenen jullie de kwaliteitscijfers die jullie communiceren op de homepage ? 

Wij staan natuurlijk altijd open voor feedback! Al onze studenten ontvangen tijdens het laatste lesmoment een mail waar een link in staat om ons te evalueren. Deze cijfers worden via het onafhankelijke platform Klantenvertellen.nl gepubliceerd. Heb je dit niet ontvangen? Vul dan ons contactformulier in en we komen zo snel mogelijk bij je terug. Wil je graag een telefonisch afspraak maken? Vermeld dit dan in je bericht. Benieuwd hoe studenten onze trainingen beoordelen? Via deze link kom je bij onze evaluaties.  

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Wat vervelend dat je een klacht hebt! Wij vinden de kwaliteit die we leveren erg belangrijk, waar klantenservice natuurlijk ook bij hoort. Je kunt ons via het contactformulier op de hoogte brengen van je klacht. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een bericht terug.                                                                                                                                                  

Tentamenbundels

Waar bestaat een tentamenbundel uit?  

De tentamenbundels die wij los verkopen worden ook gebruikt tijdens de training. Ze bestaan uit een uitgebreide samenvatting, aangevuld met veel oefenvragen en de antwoorden hiervan. Het aantal pagina’s en oefenvragen kan per vak verschillen.  

Zitten de antwoorden bij mijn tentamenbundel? 

In bijna alle gevallen is dit zo, tenzij anders staat vermeld in de beschrijving van je tentamenbundel.

Kan ik mijn tentamenbundel ook voor de training start ontvangen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk. 

Kan je een tentamenbundels ook los bestellen?  

Alleen bij uitzondering bieden we de tentamenbundels los aan. Je kunt deze vinden bij het betreffende vak op onze website, vaak onderaan de pagina. Indien er geen tentamenbundel bij het vak staat wordt deze niet los aangeboden. Let wel: indien je ook een training hebt geboekt ontvang je bij aanvang van de eerste les detentamenbundel, je hoeft deze dus niet nog eens apart te bestellen.

De tentamenbundel die ik graag wil bestellen staat niet op de site, wat nu? 

Mocht je voor jouw vak toch graag de tentamenbundel los ontvangen vul dan het contactformulier in, dan kijken we wat we eventueel voor je kunnen betekenen.  

Wanneer ontvang ik mijn tentamenbundel? 

Als je vandaag voor 17:00u een hard copy tentamenbundel besteld, wordt deze binnen twee werkdagen bij jou thuis geleverd. Houd er hierbij rekening met het weekend en dat er op maandag geen post wordt geleverd.  Als je toegang vraagt tot een digitale tentamenbundel, streven wij ernaar om hier tijdens werkuren binnen 4 uur op te reageren.

Ik heb een tentamenbundel besteld maar niet ontvangen.

Heb je je tentamenbundel na twee werkdagen nog niet ontvangen, neem dan contact met ons op via het contactformulier zodat wij de track en trace code kunnen controleren.                                                                                                                                             

'Niet gehaald, geld terug'-garantie

Wat houdt de ‘Niet gehaald, geld terug’-garantie in? 

Wanneer jij je tentamen ondanks het volgen van onze trainingen niet haalt, kun je gebruik maken van onze ‘Niet gehaald, geld terug’-garantie. Allereerst krijg je een volgende training voor hetzelfde vak gratis. Haal je met deze tweede training het tentamen helaas weer niet, dan krijg je zelfs je geld terug. Wel moet je voldoen aan een aantal voorwaarden. Klik op deze link voor alle informatie omtrent de garantieregeling.  

Waar kan ik me aanmelden voor de NGGT-garantie? 

Aanmelden voor de NGGT-garantie kan via dit formulier. Je zult een bevestiging van je aanmelding ontvangen, let erop dat dit nog geen goedkeuring is van de aanvraag. Die ontvang je binnen 5 werkdagen via de mail.   

Ik heb nog geen bevestiging van mijn NGGT-aanmelding, ben ik wel ingeschreven? 

Je ontvangt altijd een bevestiging dat het formulier goed bij ons is aangekomen. Ontvang je deze niet? Neem dan contact op via het contactformulier. Op het moment dat wij je aanvraag verwerkt hebben en je aan alle voorwaarden voldoet ontvang je van ons een mail. Hierin zal ook vermeld staan in welke groep je staat ingeschreven. We proberen alle aanvragen binnen 5 werkdagen te verwerken.   

Kan ik mijn gratis herkansingstraining ook inzetten voor een ander vak? 

Nee dit kan niet. De gratis herkansingstraining is alleen van toepassing op hetzelfde vak als waarvoor je de eerste training hebt gevolgd.   

Geldt de garantie voor alle trainingen?

Nee, niet alle trainingen hebben garantie. In de beschrijving van de betreffende training is terug te vinden of de garantie van toepassing is en op welke manier. 

Uitzonderingen

Hoe werkt de garantie als er sprake is van deeltentamens?

Wanneer een vak bestaat uit deeltentamens, en wij bieden voor de verschillende deeltentamens trainingen aan, dan dien je de trainingen voor alle afzonderlijke deeltentamens bij ons te hebben gevolgd. Wanneer je niet alle trainingen voor de afzonderlijke deeltentamens hebt gevolgd, heb je geen recht op de ‘Niet gehaald, Geld terug’-garantie.  

Ik kan de eerstvolgende kans niet maken, kan ik mijn gratis herkansingstraining overzetten op de eerste kans volgend jaar?

Nee, de garantie geldt enkel voor de eerstvolgende kans.   

Ik ben gestopt met mijn studie en kan dus niet nog een volgende training volgen, wat nu?

Helaas vervalt je garantie indien je zelf besluit niet verder te gaan met je studie of in geval van een negatief BSA.   

Betalingen/Uitschrijven

Betalingen

Wat zijn de betaalopties als ik een training boek? 

iDeal, VISA, Mastercard, American Express, PayPal, SEPA en Pay by Mail. Indien je voor de laatste optie kiest kun je tot een uur voordat de training begint betalen.  

Hoe kan ik een factuur door laten sturen naar iemand anders zoals mijn ouders? 

Je kunt de factuur doorsturen, door te kiezen voor de betaaloptie ‘Pay by Mail’. Je bepaalt dan zelf naar wie de betaallink gestuurd wordt. Let op: je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de tijdige betaling van de door jou geboekte training. Een tijdige betaling is in dit geval uiterlijk een uur voordat de training start. 

Is mijn inschrijving definitief, wanneer ik heb gekozen voor “Pay by Mail”?

Ja, wanneer je kiest voor deze optie, is je inschrijving gewoon definitief. Op deze inschrijving zijn de gewone voorwaarden van toepassing, zoals dat je je uiterlijk tot vijf dagen voorafgaand aan de eerste les kunt uitschrijven voor een training. Nadat deze termijn verstreken is, heb je dus een betaalverplichting.    

Uitschrijven

Kan ik me kosteloos uitschrijven voor een training? 

Je kunt je tot 5 dagen (120 uur) voor de start van je eerste les kosteloos bij ons uitschrijven. Is deze termijn verstreken, dan is uitschrijven helaas niet meer mogelijk en wordt de training volledig in rekening gebracht. Ken je een medestudent die graag jouw plek over wil nemen? Dan is dit ook mogelijk, neem hiervoor contact op met de klantenservice. 

Ik wil me uitschrijven voor een training, hoe doe ik dat? 

Om je uit te schrijven voor een training kun je het contactformulier invullen. Je krijg altijd een bevestiging van uitschrijving van ons. Let erop dat we je niet kunnen uitschrijven als de training binnen 120 uur begint.   

Rooster/Locaties 

Wat is de locatie van mijn training? 

De leslocaties worden altijd minimaal 1 dag voor je eerste training online gezet, je ontvangt hiervan per e-mail een bericht. Over het algemeen vinden deze om of rondom de universiteit plaats. In de tussentijd staat er een algemene aanduiding op de website zoals ‘Erasmus Universiteit, campus Woudestein’ of ‘Vrije Universiteit, de Boelelaan 1105’.   

Het rooster is nog onbekend, kan ik me wel inschrijven? 

Op het moment dat de training wel online staat maar er nog geen lestijden staan vermeld kan je je wel inschrijven voor de training. Zodra de lestijden bekend zijn ontvang je hiervan een mail. Vaak wordt er eerst een concept planning voorgesteld zodat studenten nog kunnen aangeven of het goed uitkomt. Zodra de planning definitief is ontvang je wederom een mail. Komen de lestijden je niet goed uit? Dan kun je je altijd tot 120 uur van tevoren kosteloos bij ons uitschrijven. Je kunt bij het afrekenen van de training kiezen voor de betaaloptie Pay by Mail, hiermee heb je tot 1 dag voor je training om te betalen. 

Decentrale selectie 

Wij bieden in samenwerking met DecentraleStudent.nl selectiebegeleiding aan. Ga voor meer informatie naar ww.decentralestudent.nl 

Scriptiebegeleiding

Hoe zit de scriptiebegeleiding eigenlijk in elkaar? 

Onze scriptiebegeleiding start altijd met een gratis (telefonisch) intakegesprek, waarin we luisteren naar jouw hulpvraag en voorkeur qua begeleiding. Na dit intakegesprek ontvang je van ons een uitgebreid persoonlijk advies, waarin we je voorstellen aan de begeleider die het best bij jou past. Vervolgens plannen we een telefonische kennismaking tussen jou en je begeleider. Tijdens de kennismaking beoordeel je of er een klik is en of je met deze begeleider een begeleidingstraject wilt starten. Wanneer je positief bent, plan je met je begeleider jouw eerste consult en gaan we aan de slag!   

Met wat voor hulpvraag kan ik bij jullie terecht voor scriptiebegeleiding?

Met elke hulpvraag! Of je nu niet weet waar je moet beginnen, niet uit je data-analyse komt of door de bomen het bos niet meer ziet, er is altijd een begeleider die jou snel weer op de goede weg helpt. Daarnaast kun je ook bij ons terecht wanneer je je scriptie bijna helemaal af hebt en een laatste check zou willen doen. Wij kijken hem dan nog een laatste keer voor je na en geven je feedback zodat je hem met een gerust hart kan inleveren. Of je nou behoefte hebt aan één consult of graag wordt bijgestaan tijdens het hele scriptietraject, we helpen je graag!  

Kan ik bij jullie ook terecht voor een andere schrijfopdracht dan een scriptie? 

Uiteraard kun je ook bij ons terecht wanneer je hulp nodig hebt bij een andere schrijfopdracht, zoals een essay, een bachelorproject of het schrijven van een wetenschappelijk artikel. We kunnen altijd zorgen dat we een begeleider hebben die past bij jouw specifieke vraag.  

Ik heb alleen hulp nodig bij de data-analyse / SPSS / statistiek, kan dat ook?

Uiteraard kun je ook bij ons terecht wanneer je specifiek hulp nodig hebt bij de data-analyse. Wij hebben scriptiebegeleiders die gespecialiseerd zijn in het bieden van hulp bij analyses in SPSS of het verwerken van je data-analyse in je scriptie.   

Waar vindt de begeleiding plaats? 

De begeleiding kan eigenlijk overal plaats vinden! Of je nou in het buitenland of ergens in Nederland woont, het maakt eigenlijk niet uit. We bieden scriptiebegeleiding aan zowel face-to-face als online, waarbij onze begeleiders afspraken maken via Skype, Whatsapp, telefoon of e-mail!  

Geldt de ‘Niet gehaald, Geld terug’ garantie ook op jullie scriptiebegeleiding? 

Ja, deze geldt ook voor onze Scriptiebegeleiding, maar bestaat uit net iets andere voorwaarden. Deze voorwaarden kun je terugvinden via deze link.  

Waar kan ik mij aanmelden voor een gratis intake?      

Je kunt je aanmelden via deze link voor de gratis intake. Binnen 1 werkdag kun je dan een reactie van ons verwachten, waarna we het intakegesprek met jou inplannen!  

Wat zijn de voorwaarden voor het annuleren van een consult? 

Door een afspraak te plannen met een Scriptiebegeleider voor een consult, accepteer je de kosten voor dat consult. Het is mogelijk om het consult kosteloos te annuleren tot 120 uur voorafgaand aan het consult. Wanneer geannuleerd wordt binnen 120 uur voor het afgesproken consult, zijn de kosten 50% van het consult. Het wijzigen van de datum is nog wel mogelijk binnen 120 uur, wanneer de nieuwe afspraak in ieder geval binnen 14 dagen na het oorspronkelijke consult plaatsvindt.   

Wat zijn de voorwaarden voor het wijzigen van een consult? 

Wanneer de datum van het consult binnen 120 uur voor aanvang van het consult gewijzigd wordt naar een datum niet langer dan 14 dagen later, dan geldt dit als een wijziging en niet als een annulering. De kosten blijven dan gelijk.  

Samenwerkingen

We werken met oa. studie-, faculteits- & sportverenigingen samen. De samenwerking kan bestaan uit wederzijdse promotie, korting op trainingen en organiseren van Masterclasses. Lijkt het je leuk om met ons samen te werken? Daar staan wij zeker voor open! In een gesprek kunnen we bespreken wat de mogelijkheden zijn. Neem vooral contact met ons op door te mailen naar partners@tentamentrainingen.nl. Jasper neemt contact met je op!  

Vragen rondom COVID19

Gaat mijn training door? 

Jazeker! We annuleren geen trainingen door het coronavirus. Mocht de universiteit het tentamen verplaatsen dan zullen wij ons rooster aanpassen aan de nieuwe tentamendatum, om je zo goed mogelijk voor te bereiden op je tentamen.

Hoe wordt mijn training gegeven?

Doordat we op dit moment niet fysiek samen kunnen komen worden alle trainingen die in deze periode vallen, digitaal gegeven. Wij gebruiken hiervoor het programma Zoom. Met dit programma volg je live de training met je studiegenoten en kun je gewoon je vragen stellen aan je docent. De trainingen worden dus niet opgenomen.
We hebben alle nodige informatie verwerkt in een blogpost, check de blog via deze link.

Zijn er verschillen tussen een digitale en een fysieke training?

Nee :) Behalve dat je training natuurlijk digitaal wordt gegeven! Je krijgt nog steeds indien van toepassing een tentamenbundel en de garantie blijft hetzelfde. Ook heb je nog steeds de mogelijkheid om je vragen te stellen in de Whatsappgroep met je docent en studiegenoten. 

Hoe zorgen jullie ervoor dat ik mijn tentamenbundel voor de training krijg?

Indien een tentamenbundel bij jouw training is inbegrepen sturen wij deze voor de start van de training digitaal naar je op. Heb je de bundel liever hard copy? Dat kan! Je kan de gratis geprinte en verstuurde bundel tot 7 dagen voor de start van de training aanvragen door een mail te sturen naar info@tentamentrainingen.nl. Na deze termijn is het aanvragen van een hard copy tentamenbundel helaas niet meer mogelijk.

Ik wil graag mijn training annuleren.

Annuleren kan enkel indien het rooster van je digitale training bekend is gemaakt en je uiterlijk 120 uur voordat je eerste les start annuleert. Je krijgt na bevestiging binnen tien werkdagen het betaalde bedrag retour.

Ik ondervind technische problemen (met mijn internet of computer) en ik kan daarom niet bij (een deel van) mijn digitale training aanwezig zijn. Wat nu?

Je kunt bij technische problemen je les verder volgen via je telefoon, Zoom is namelijk ook beschikbaar voor je telefoon! Het is, net als bij een fysieke training, je eigen verantwoordelijkheid om te beschikken over de juiste apparatuur om de training bij te kunnen wonen. Wij zullen daarom geen terugbetaling doen bij het missen van een les.

Mijn tentamendatum is nog niet bekend, wat gebeurt er met mijn training?

We willen onze roosters zo goed mogelijk laten aansluiten bij je tentamendatum. We zullen dit dan ook in alle gevallen proberen. Zodra er meer bekend is over een nieuwe tentamendatum, maken wij zo spoedig mogelijk ons rooster bekend.

Overige

Wat is ‘Aanmelding training o.b.v. aanvullende beurs DUO’?

Bij TentamenTrainingen vinden we het belangrijk dat iedereen toegang heeft tot onze trainingen. Studenten met recht op een maximale aanvullende beurs van DUO kunnen in sommige gevallen gratis deelnemen aan een training. Meer over deze regeling vind je hier.

Neem contact met ons op

Vermeld indien mogelijk s.v.p. over welke universiteit, studie en trainingsgroep je vraag gaat. Zo kunnen we je sneller helpen.

Weet je niet welke training je precies moet boeken?

Laat ons je helpen!

tel: +31 20 3701500

e-mail: info@tentamentrainingen.nl